Czas i Prestiż

kobiecy portal lifertyle, moda, uroda

Siemię lniane i olej lniany – co warto o nich wiedzieć?

Siemię lniane istnieje od tysięcy lat. Nasi przodkowie używali go do pożywienia, siemię lniane używano jako olej lniany, siemię lniane używano jako nawóz do gleby, siemię lniane używano jako przynętę na ryby i nie tylko. Siemię lniane pochodzi z tej samej rodziny traw (Cyperus rotundus), z której pochodzi łój. Jest to olej, który jest ręcznie pozyskiwany z nasion roślin. Najszybszym sposobem na to jest użycie ekstraktora wody podłączonego do wirówki.

Olej lniany

Olej lniany pozyskiwany jest z nasion rośliny lnianej. To nie to samo, co olej lniany, który jest wytwarzany z nasion lnu. Olej lniany jest krótszy (około połowy długości) z wieloma mniejszymi gałązkami. Tak więc olej lniany jest lepszy do produkcji mydła, bocznicy i lin, podczas gdy olej lniany jest lepszy do gotowania.

Siemię lniane pochodzi z rośliny lnianej, która rośnie na całym świecie. Roślina rośnie na bagnach i bagnach, zwykle w ciemnych, wilgotnych miejscach. Kiedy roślina kwitnie, maleńkie białe kwiatki są pełne tłuszczu, więc olej ten jest uważany za rozpuszczalny w tłuszczach.

Niektórzy ludzie słyszeli o używaniu oleju z nasion lnu do takich rzeczy jak gotowanie i świece, ale tak naprawdę nie rozumieją korzyści płynących z używania go jako oleju do tych rzeczy. Nasiona lnu są naturalnie słodkie. Tak naprawdę nie mają żadnego smaku ani zapachu. Ale jeśli oczyścisz sok z nasion lub go wyekstrahujesz, możesz stworzyć z niego pastę, która ma składniki odżywcze z siemienia lnianego i inne zdrowe korzyści:

Siemię lniane a układ pokarmowy

Wykazano, że siemię lniane jest dobre dla naszego układu pokarmowego. Wydaje się, że zmniejsza ryzyko zachorowania na raka okrężnicy i przypisuje się mu pomoc w leczeniu niektórych rodzajów astmy. Korzyści nie ograniczają się do układu pokarmowego. Inne badania wykazały, że siemię lniane może pomóc nam obniżyć poziom cholesterolu, chronić nas przed chorobami oczu, spowolnić starzenie się i poprawić nasz układ odpornościowy.

Wiele osób używa do gotowania surowego oleju lnianego. Są dwa sposoby na gotowanie z nim. Możesz zmieszać olej z niektórymi nasionami, aby zrobić pastę naleśnikową lub ugotować go tak, jak większość olejów w olejach roślinnych, takich jak sojowy lub oliwa z oliwek. Surowy olej lniany ma bardzo podobną konsystencję do masła orzechowego.

Jednak niektórzy ludzie używają nasion wprost. Jest inny sposób na gotowanie, który przynosi korzyści osobom, które nie kupują w sklepie swoich produktów nasiennych. To się nazywa moczenie. Bierzesz garść nasion, moczysz je przez około godzinę, a następnie mielisz je na własną orzechową, gąbczastą przekąskę lub na pyszny posiłek. Rozsmarowanie nasion na krakersach lub tostach stanowi przyjemną przekąskę lub dodaje nieco tekstury do bajgli i wrapów.

Siemię lniane – wskazówki

Innym dobrym sposobem na edycję siemienia lnianego jest zmieszanie go z płynnym olejem, takim jak rzepak lub oliwa z oliwek. Dodanie jednej lub dwóch łyżek siemienia lnianego do niewielkiej ilości oleju pomoże ci uzyskać dodatkową dawkę niezbędnych kwasów tłuszczowych omega-3, których możesz mieć niedobór, jeśli w ogóle nie jesz ryb. Nie polecam używania zwykłego oleju do gotowania, ponieważ siemię lniane jest nieco droższe niż zwykłe suplementy z olejem rybim. Jako tanią i szybką przekąskę lub nawet domowe lekarstwo na przeziębienie, tanią, ale smaczną alternatywą jest dodanie odrobiny rzepaku lub oliwy z oliwek do szklanki wody i moczenie na kilka minut przed wypiciem.

Inną rzeczą, która wydaje mi się dobrym pomysłem, jest rozważenie produktu, który zawiera kombinację tłuszczów i białek, a nie tylko jeden rodzaj kwasu tłuszczowego. Olej lniany zawiera kwas linolowy i kilka innych rodzajów tłuszczów. Zawiera jednak tylko jedną cząsteczkę kwasu linolowego, podczas gdy inne kwasy tłuszczowe zawarte w oleju rybim są w stanie łączyć się z cząsteczkami omega-3 unoszącymi się w krwiobiegu, aby zwiększyć ilość kwasów tłuszczowych omega-3 we krwi. Olej rybi zawiera również związek zwany kwasem dokozaheksaenowym (DHA), który jest uważany za „mózg” oleju rybiego.

Olej rybny to świetne jedzenie, które zawiera wiele korzystnych kwasów tłuszczowych, w tym DHA, EPA i omega-3, ale nie jest to jedyne świetne jedzenie. Powinieneś także rozważyć dodanie do swojej diety olejów roślinnych, takich jak olej sojowy, rzepakowy, z pestek winogron i z krokosza barwierskiego. Dobrze zbilansowana dieta bogata w składniki odżywcze, których potrzebuje organizm, wraz z umiarkowaną ilością aktywności fizycznej powinny zapewnić Ci zdrowie na długie lata!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *